Azimle devam..

Sunday, February 28, 2010

Haftasonu bir cogumuz icin zor geciyordur. Kacamaklar yapiyoruz evde olmadigimizdan duzenimiz bozuluyor vs vs. En onemlisi kacamak yaptigimiz gunu geride birakarak ikinci gune moral bozuklugu olmadan baslamak. Evet birgun bozduk olabilir ama nasilsa bozuldu diyip devam etmek en buyuk yanlis. Aman ha diyim ipleri kesinlikle birakmayin bir daha yakalayamassiniz. Mesela dun ben kahvaltiyi evde yaptim ama ondan sonra disari ciktik. Evde olmadigim icin istedigim duzende yiyemedim. Carsida sagliksiz yemek yerine cerezciden badem ve yabanmersini alip yedim. Eve gelincede 1 muz yiyip yine alisveris merkezine gittim. 1-2 saat orda dolastiktan sonra cok aciktim tabii. Evde yemek yapmadigimdan annemin yaptigi borekten yedim 3-4 dilim (ince ve yagsizdi). Yanina haslanmis karnibahar ve bruksel lahanasi vardi sarimsakli yogurtla.
Birde yarim cikolata yedim. Dun sadece 15 dk kadar karin kaslarimi calistirdim ama baya gezindim carsida ve alisveris merkezinde.
Iste dun saldim diye bugun ayni seyi yapmadim.
Kalkar kalkmaz 1 yumurta biraz peynir ve minicik bir dilim ekmekle kahvaltimi ettim. Bir sutlu kahve ictim.
Sonra 45 dk kardio yaptim buldugum en hareketli videolarla 15 dk kadarda karin kasi calistirdim (gece 20 dklik yine yapacagim)

Kahvaltidan sonra henuz birsey yemedim. Ac karnina ictigim ilacin kanima dagilmasini bekliyorum :P
Birazdan 1 muz yiyecegim.

Aksam yemegine menude tavada mezgit var.
Teflon tavaya yagi fircayla surup misir ununa batirilmis mezgiti kisik ateste pisirecegim.
Birde zeytinyagli ispanak.

Tarifi: 1 kilo ispanak, 2 sogan (yarim ay seklinde dogranmis), 4-5 dis dogranmis sarimsak.
Ispanaklarin sadece kokunu kesiyorum hic dogramiyorum tum tum daha guzel oluyor. Once ispanagi suyunu verene kadar kavuruyorum yagsiz bir tencerede. Ispanagi cikarip zeytinyagi ekliyorum ve soganla sarimsaklari kavuruyorum. En son suyunu veren ispanagi ekleyip 2-3 ceviriyorum (cok pisirmiyorum vitamini gitmesin diye).
Cok lezzetli oluyor tavsiye ederim.

Yemekten sonra acikirsam meyve yemeye calisacagim. Yesil cay+ bol su icilecek yine.

Salmak yookk. Arada bir fazla kacsada moral bozmak yoook. Kaldigimiz yerden devaam.

7 comments:

BenimProje said...

Ispanakli tarif icin cok sagol güzelim, mutlaka denerim, cok severim ispanak : ) Sen yaninda ne yiyorsun, yohurt falan ekliyormusun yoksa sademi yiyorsun?

Berna said...

Birsey degil BenimProje.
Ben boyle sade yiyorum genelde yemeklerin yaninda. Yogurda gerek kalmiyor ama istersen ekleyebilirsin.

AYNUR said...

aferin bernacim...cok gzuel besleniyorsun hemde spor yapiyorsun...bende su anda az yiyorum ama spor yapmadigim icin...spor yapmaya baslayinca yedigim sebze ve meyveyi artiracagim...sadece kilo vermek yetmiyor...siki bir vucut olmasi icin spor yapacagim...

Berna said...

:) Tesekkur ederim. Evet sporsuz olmuyor ya. Hem sarkiklar olmuyor hemde daha hizli kilo veriliyor.

kibelekeyfi said...

bende bugünkü menümü sayabilir miyim :))))
sabah, 2 dilim kepekli ekmek, reçel, peynir zeytin (işe yetişmek için hemen ne bulursam onu atıştırıyorum, pek canım istemiyo zaten)
öğle; ezogelin çrobası, 1 tane köfte, çok azz patates kızartması ve mısır salatası,
akşamı ise düşünüyorum, hiç birşey yemesem bir dilim pasta yesem olur muuuuuu?

Berna said...

Kibele,
Ben diyetisyen degilim ama tecrubelerimden anlatayim :)
Kahvaltida 1 dilim ekmegi cikarip 1 yumurta eklesen daha uzun sure tok kalirsin.
Aksam 1 dilim pasta seni ilerleyen saatlerde aciktirir. O yuzden bence aksam yemegi olarak biraz protein ye (tavuk,balik, eger hicbirsey yoksa 1 yumurta+3 yumurta beyazindan bir omlet yap) ama onun uzerine yersin pastanida.
Diyetine bol yagsiz protein eklemeni tavsiye ederim yoksa kilo yerine kaslarini eritirsin o da hicbirseye yaramaz.

kibelekeyfi said...

aynı konudan muzdaripsek, tecrübeler işe yarayabilir :)
evet bir tabak çorba, tek birr tanecik annemn yaptığı lahana dolması, iki küçük parça tavuk :)))
ama pasta için hala hakkım olduğunu düşünüyorum :)))
birde ben her sabah aç karnına tartılıyorum ve bir defterim var oraya not alıyorum bu aralar gayettt iyi gidiyorum, marttın sonuna kadar oldu olduu, olmadı 4 kiloyla bir yaz daha geçirmek istemiyorumm :(