Spor ...

Monday, February 22, 2010

Karin hareketlerine yavas yavas baslamistim ama dun gece harika bir site kesfettim (www.exercisetv.tv) (link vermeye calistim ama olmadi boyle yaptim :( ). Bu siteden karin hareketli, pil.ates bulup yavas yavas yapiyorum. Bugun 30 dkya yakin yaptim ama yatmadan oncede kesinlikle yapacagim. Kilom 52-53 arasi birsey. Gecenlerde bir est.etik merkeze ugradim la.zer e.pilasyon icin.Orda bir tartida yag kitlemi, meta.bolizma hizimi filan olctuler. Hic fena degildi cikan sonuclar. Bun.dan sonra e.pilasyona her gittigimde olcuterecegim :)

Bugun tukettiklerime gelelim hemen:
kahvalti (12'de :P): az yagli peynir ile hazirlanmis 1 yumurta (1 kucuk cok tahilli ekmegin arasina koyup yiyorum) 1 sutlu kahve

ara (4te) : 1 muz- 2 tane limonlu et.i-fo.rm

Aksam: 1 hamsi tava (cok az yag ile hazirlanmis) salata ve pasta tabaginda zeytinyagli fasulye)

Ara: 2 ceviz, 1 avuc kuru uzum

Ara: 1 portakal, 3 e.ti form limonlu

Yesil cay- bol su tukettim ayni zamanda.

Yatana kadar mutlaka acikirim ama son 3 gundur ac yatmayi becerebildim.

Oykucuyu heveslendirmisim belki baskalarinida heveslendiririm diye hikayemi yazayim ben.

Ilkokul besinci sinifta 27 kiloydum ben. O zaman Turkiye'de yasiyorduk ve istahsiz bir cocuktum. Orta okula Amerika'da basladim ve orta ikinci sinifta tam 54 kiloydum :( Bol abur cubur ve hareketsizlik beni oyle yapmisti.Ustelik daha yeni ergenlige giriyordum. Basimda bilgili biri olsaydi eminim oyle olmazdim ama maalesef ailemde bu konularda bilgili kimse yoktu. Bana nasil yaklasacaklarini bilemiyorlardi. Surekli kilo aldigimi dile getiriyor ama hicbirsey yapmiyorlardi. (Hatta abimle dayim dalga bile geciyordu :( ) O zamanlar internette bu kadar yaygin degil ve bende cok bilincsizdim. Gitgide kilo aldim ve liseyi 66 kiloda bitirdim.
Tabii lisedeyken diyet denemeleri olmustu ama bilincsizlikten birsey becerememistim.

Derken universiteye basladim ve 4 ayda 8 kilo felan aldim. Igreniyordum resmen goruntumden :( Zaten ozguveni olmayan insandim ve kilom arttikca hicbirsey kalmadi. Surekli siyah giyiniyordum ve aynalardan uzak duruyordum. O sekilde 1 sene gezindim derken Turkiye konusu gundeme geldi ve ben hayatta Turkiye'ye 72 kilo gelemezdim. (64 kilo olarak gittigimde tefe koymuslardida :( )
Subat 2005'de 72 kiloda yine bir diyete basladim ( cok bilincsiz bir diyet ) 4 ayda 63-64 kiloya indim. Hergun 2 saat spor ve gunde 2 porsyon salata ile (duzgun yeseydim daha hizli ve daha saglikli verirdim). Spor yaptigim icin daha fit duruyordum tabii 64ten daha zayif gorunuyordum.
Neyse tatil bitti ve biz donduk. Kasim ayinda bir pantolonumu giyerken dar geldigin fark ettim ve kafama dank etti eskisi gibi olmak istemedigim. Hemen ayni ay 66 kilo ile diyete basladim bu sefer daha bilincli bir diyet. Mayis (2006) ayina geldigimizde 58 kilo olmustum bile. O zamandan simdiye kadar hic 58 kilonun uzerine cikmadim. Kah 54 oldum kah 56 ama hic 58 kiloyu gecmedim. Yani hemen hemen 4 yil boyunca korudum kilomu. Ara ara sporda yaptim ama en cok yediklerime dikkat etmem etkiledi bunu.
Simdi goruldugu uzere orta okuldaki kilomdan bile zayifim. Amerika’da bunu basaramayisimin nedeni sanirim cok hazir diyet urunler tuketmemden kaynaklandi. Turkiye’de daha cok taze besinler tuketiyorum ve sadece eti-form urunleri tuketiyorum bazen.
Kendime guvenim yerine geliyor artik. Kendimi begenmeye bile basladim :)
Hedefime cok az kaldi ve biliyorumki bu sefer kacmayacak. Bu yaza ben ya 48 ya da 50 kilo olarak girecegim.

Simdilik birkac tane foto ekliyorum sizin icin. Yakinda arkadasim onda olan iri kiyim resimlerimden gonderince simdiki halimle beraber ekleyecegim.

Basarilmaz diye birsey yok. Ben buna inandim. Herseyi basaribilirim yeterki isteyip ona emek harcayayim.






iki resimdede 70-72 kiloyum
Turk bayrakli resimde kalibima bakmadan medium tshirt almistim tabii gobek mobek acikta kaldi gittigim yerde (tu.rk gunu yuruyusu) giyince. Mecbur dagitilan tshirtlerden giydim tum gun :P
Altta gercek tshirtin boyutlari belli oluyor hahaha..


57-58 kilo (o gobek gozukmuyor artik elbiseden :))))



54 kiloda.

10 comments:

SUNSHINE said...

harikasin valla..cok guzel zayiflamissin...bende 72 kiloda basladim...amacim 50 kilo olmak...spor bence cok onemli...bende en kisa zamanda baslayacagim..ozelikle senin resimlerini gordukten sonra daha bir heveslendim

BenimProje said...

Güzelim yaaa ben seni fotolardan tanidim, baska bir blogunmu vardi bilemiyecegim yada zayiflama sayfasindami postlamistin ama cok begenmistim ozamanda : ) Sanki amerikadayken neler yiyip yemediginidemi yaziyordun? Smoothie hakkindami yazmisti`n mesela? HAyal meyal hatirliyorum. Cok tebrik ederim ve bende eminim cok cok daha citir fotolarla karsimiza cikacaksin, masallah sana cok öptüm : )

BenimProje said...

Kiz cevap alamadim birdaha soruyorum kusura bakma, boyun kac?

Birde su kelime dogrulamayi kapatabilirmisin lütfen? : )

balim said...

Tesekkur ederim Aynur. Spor gercekten cok onemli bende mesela sarkma filan olmadi o kadar kilo verdim.

BenimProje, evet eskidende blogum vardi :) smoothieyi hatirlamadim ama yaziyordum eskidende :)
Tesekkur ederim sana da :)
Boyum 1.64 cm ama butun kilom ust tarafta hic kalca yok basen yok :(

My Smitten World said...

wow - seni tebrik ederim canim... o resimlerin tam tersi / yani asagdan yukari ben olabilirim... 70/72 kg 5 hafta önceki halim yani ;( masallah!!!

ChoKingCandy said...

Maşallah güzelim yaa. Valla kilo insanı çirkin ve yaşlı gösteriyo. böyle çok güzel olmuşsun.

Ama en önemli nokta hiç 58 in üstüne çıkmamış olman. İşte başarı burada. Çook çook imrendim sana. Keşke bende hiç 58 in üstüne çıkmasam yaa maşallah böyle iradeli olabildiğin için.

Şu siteye bende bi bakıyım.. :)
Öperim kocaman

Öykücü said...

Ben de ilkokul3de 19 kiloydum:)) Üniversitede falan hep inceciktim ünv bittikten sonra kilo aldım.Bi ara 66 olmuştum.Boyum 1.63.

Şimdi 58im.Hedefim maksimum 53 olmak.50 olsam daha da süper olur.Hani bazen aşırıya kaçıp 2 kilo falan alırsam şişko olmadan müdahale ederim gibi düşünüyorum.Ve sen bana acayip moral oldun.

Fotoğrafların arasındaki farka şaşkınlıkla baktım.Eskiden de çirkin değilmişsin ama şimdi tam fıstık olmuşsun:))

Çok tebrik ediyorum.

YeMeK vAkTi said...

ÇOK ÇOK GÜZELLL TEBRİK

balim said...

EbrUgur, Tesekkur ederim :)

Choking, gercekten kilo cok cirkinlestiriyor bazi insanlari :( bende onlardan biriydim hehe.. Darisi basina !! Hem neden yazmiyorsun artik ? :(

Oykucu, Teekkur ederim :) seninde fazla yokmus yaza kadar kesinlikle 53 olursun :) Kolay gelsin :)

Aylin, sana da tesekkur ederim :)

Unknown said...

kilo alma oykunu cok guzel, gercekci anlatmissin tebrik ederim.
yalniz dietten bahsederken arada birde yanlis kilo verme metodlari kullanan insanlardan bahsedersen harika olur.
cunku ben de amerika da oturuyorum ve amerikaya geldikten sonra yemeklere alisamadim. cok uzun zaman gecmesine ragmen hala istahsizlik sorunu yasiyorum. buyumus olmama ragmen hala yemek yiyip yemedigimi annem kontrol ediyor cunku etmezse 40li kilolara dusuyorum hemen. hatta bir kere 38,5 kilo bile oldum hemde 19 yasinda yetiskin biriyken.
kuzenlerimde yurt disinda ve onlar tasindiktan sonra cok kilo aldilar. benim bu halimi gorup ozendiler ve suan ozellikle amerika da olanlardan bir tanesi zayiflamak icin herseyi yapacak halde. cinlilerin FDA onaysiz ilaclardan, mushil haplarina kadar herseyi denedi zayiflamak icin. tabiki bende onun bu haline uzuluyorum. aslinda surekli benimle yanyana durmasak belki cok kilolu durmicak ama benim yanimda iyiden iyiye sisman duruyo ve daha da cok kafaya takiyo.

herneyse ozetle sen dietle ilgili konulara yakin oldugundan daha detayli biliyorsundur. bu ilaclarin yan etkilerinden falan bahsen bir yazi hazirlarsan sevinirim.