istek uzerine bir post..

Wednesday, March 3, 2010

Kalinka yorumunu yayinladim ama cikmadi neden bilmiyorum :( istedigin yazi.

Oncelikle bu formulden baslayalim.

En kolay formul : Yenilen kalori > Yakilan kalori= + kilo
Yenilen kalori< Yakilan kalori= - kilo
Yenilen kalori= Yakilan kalori= sabit kilo
Evet bu kadar basit olayimiz :)

Yanlis kilo verme methodlarini sormus bir Kalinka arkadasimiz. Tabii ben diyetisyen degilim ogrendigim bilgiler su ana kadar internetten okuduklarim ve diyetisyenlere sorduklarimla sinirli. Ayni zamanda diyet formlarini takip ederek onlarin tecrubelerini okuyarak yapiyorum bazi seyleri.

1. Ac kalarak kilo verilmez!!

Duzenli bir beslenme programi olmadikca kilo verilmez. Oncelikle metabolizmanin calismasi icin besin sart bunu hepimiz biliyoruz. Ac kalarak kilo kaybedenler sadece kas kaybedenlerdir. Yani bosuna kaslariniz gider ve yag kalir. Kas vucutta daha cok kalori harcadigi icin var olan kaslari kaybetmek hic mantikli degildir. Yemeyerek sadece sagliginizdan olursunuz bunu belirteyim.
Ustelik ne zaman ki normal yemeye basladiniz iste o zaman alacaginiz kilonun 2-3 katini alirsiniz.

Ilk diyet yaptigim seneler cok bilincsizdim. Yeterli beslenmiyordum. Spor emeklerim bosa gitti ve vitamin eksikliginden saclarim dokuldu . Ustelik metabolizmam yavaslamisti :( Bunu uzun sure yapanlarda kansizlik bas gosteriyor.


2. Diyet haplari, musil

Diyet haplari kullanarak sadece paranizdan degil sagliginizdan olursunuz. Piyasada o kadar cok diyet hapi var ki. Hepsinin yan etkileri farkli farkli.
Morbid obezler icin doktorlarin recete ile verdigi diyet ilaclarinda bile tonla yan etki bulunuyormus.
Diyet haplarinin yan etkilerini soyle siralamislar: Yuksek tansiyon, kalp sikismasi, bas donmesi, adet duzensizligi, sac dokulmesi, kalp krizi, ishal veya kabizlik, bas agrilari, kusma sadece bazilari.

Xe.ni.cal doktorlar tarafindan obez hastalara verilen bir ilac.
Onun yan etkileri: Karin agrisi, depresyon-bunalim, bas donmesi, kulak agrisi, bas agrisi, dis problemleri, kas agrilari, kusma, idrar yollari enfeksiyonu ve bitkinlik bunlardan bazilari.

Diyet haplari kullanarak ne sagliginizdan nede paranizdan olun. Ona vereceginiz parayla gidip eve bir spor aleti alin daha iyi. Gunde 30-40 dk bile ayirsaniz yeterli.

Musilin bile cok tehlikeli yan etkileri var. Mesela bobrek sorunlari, kalp sorunlari hatta olume kadar yolu varmis.
Musil sadece vucuttaki suyu disari atarak tartida eksik cikmanizi saglar. Yani yine yag kaybetmezsiniz.
Bircok zayiflama sitelerinde yazar yag yakmanin en iyi yolu 45-60 dk kardio yapmak. Kalp atislari yuksek spor yapmak.

Kabizlik problemim oldugunda caylardan kullaniyorum. Ama uzun sureli kullanmak tehlikeli.





3. Zayiflamak isteyenler oncelikle kendine inanmali. Yapabilecegine inanmali. Sonra imkani varsa bir diyetisyenle zayiflamak daha dogru oldugunu dusunuyorum. Ama imkan yoksa dengeli bir beslenme programi ayarlamali.

Mutlaka kahvalti etmeli. Ogunlerinde mutlaka protein bulundurmali. Cani ne isterse yemeli (ama olculu olarak) bence yasaklar olunca diyet bozuluyor.

Ben simdi cikulatada yiyorum pastada ama 2-3 catal alip birakiyorum ya da yarim cikulata yiyip birakiyorum.
Yiyecekler kacmiyor ne zaman isterseniz yiyebilirsiniz. Bugun fazla kacirdiysaniz kurabiyeyi veya keki yarin yiyin.
Ya da bugun yuksek kalori bir ogun olacaksa kahvaltiyi veya oglen yemegi light yemeye calisin. Dengelemeyi ogrenmek cok onemli. Kilo verirken yeniden yemek yemeyi ogreniyorsunuz bir nevi.

Yani bosuna diyet haplari kremlerle zaman oldurmeyin. Kalori saymayi ogrenin gunluk kalori ihtiyacinizi ogrenin ve ona gore beslenin. Gunde -400 -500 (250 spor ile 250 yediklerden azaltarak) kalori azalsa 14,000 kalori eder buda ayda 2 kilodur.

Light tarifler ogrenin. Hazir urunler yerine meyve –sebzeyi yani taze urunleri bol tuketin.

Tabaginizdakinin hepsini yemek zorunda degilsiniz.
Butun boreklerin pogacalarin tadina bakin ama hepsiniz bitirmek zorunda degilsiniz.
Yemek yemeyi ogrenmek en onemli etken.


Benim tecrubelerim bunlarla sinirli. Maalesef zorlanmadan birsey olmuyor. Kilo kaybetmekte biraz ugras gerektirecek. Kolay gelsiin :)

4 comments:

BenimProje said...

Yazdiklarini aynen imzaliyorum güzelim, bravo! ; )

KaLinka said...

bernacim saol. kaybolan msjida dert etme! :)

Berna said...

Tesekkur ederim Proje :)

Kalinka birsey degil. Keske daha fazla bilgim olsa paylassam :)

kibelekeyfi said...

ya bu ara yemeklerden sonra akşamları bişiler tıkınmak istiyo, biliyrm karnım hafifledi bu evreyi bir atlatırsam tamam ama her seferinde aynı oluyo burdan sonra daha fazlasını yapamıyrumm. uff :(
yapamayınca pess ediyorum sonra kendime kızıyorum :(